poniedziałek, 5 stycznia 2015

Ciastka Reniferki

Ciastka reniferki królowały już na większości blogów, dlatego postanowiłam spróbować również ja. Pojawiły się z okazji Wigilii Panromańskiej na moim wydziale w cudownym towarzystwie różowego reniferka.


Przepis na ciastka ze strony Moje Wypieki

Składniki (ciastka):

  • 180 g masła
  • 200 g cukru pudru
  • 350 g mąki pszennej
  • 1 duże jajko
  • 1 żółtko
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • szczypta soli
Wszystkie składniki mieszamy, wyrabiamy jednolitą masę, owijamy ciasto folią spożywczą i wkładamy do lodówki na około 30 minut. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 12 minut.

Moja dekoracja trochę różni się od tej z oryginalnego przepisu, ponieważ zrobiłam ją w całości z lukru. Kolor uzyskałam dodając barwniki spożywcze. 

Składniki (lukier): 
  • 20 g białka
  • 110 g cukru pudru
  • 1-2 krople soku z cytryny
Wlewamy białko do miski, dodajemy cukier puder i sok z cytryny, miksujemy. I gotowe, przystępujemy do dekorowania  ;)





11 komentarzy:

Witam Cię na moim blogu ! Dziękuje bardzo za każdy komentarz. :) Piszcie śmiało co myślicie i co uważacie ! :) Pozdrawiam Liwka