sobota, 19 kwietnia 2014

Babka Wielkanocna

Późno bo późno, ale wrzucam przepis na babkę wielkanocną, którą robiłam po raz pierwszy w życiu, dlatego bądźcie wyrozumiali, że nie wygląda tak pięknie jak mogłaby być... :) Powiem Wam, że urosły mi istne giganty :D powiedzmy, że są na bogato :) Przepis zaczerpnęłam z Czasopisma "Ciasta krok po kroku" pod redakcją p.Elizy Mórawskiej (więcej pyszności na jej blogu White Plate). Ja z przepisu upiekłam dwie mniejsze babki i jedną większą.






Składniki:

  • 500 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 30 g świeżych drożdży
  • 3 łyżki cukru
  • 100 ml ciepłego mleka
  • 6 żółtek + 3 łyżki cukru 
  • 120 g roztopionego, ostudzonego masła
  • nasionka z jednej laski wanilii (ja dodałam cukru z dodatkiem prawdziwej wanilii)

Mieszamy mąkę z solą, kruszymy drożdże i wsypujemy cukier. Wlewamy mleko i delikatnie mieszamy za pomocą łyżki. Tak przygotowany rozczyn przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 15-20 minut. Następnie miksujemy 6 żółtek z 3 łyżkami cukru, aż powstanie kogel mogel. Dodajemy nasionka z laski wanilii. Potem kogel mogel i roztopione masło dodajemy do rozczynu i zagniatamy ciasto. Na początku jest ciężko, ciasto się klei, po prostu nie chce współpracować, ale jak nad nim popracujemy i oddamy mu trochę swego serca do pieczenia to z czasem zmienia konsystencję. I tak wyrobione ciasto odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia. 
Po godzinie nagrzewamy piekarnik do 210 stopni a ciasto przekładamy do wybranej formy. Przez ten czas jak nagrzewa się piekarnik, dajmy podrosnąć jeszcze naszemu ciastu w formie. Wstawiamy do piekarnika i czekamy aż wyskoczą nam cuda. 
Ja w przypadku mniejszych babeczek piekłam je krócej około 20 minut.


Wesołych Świąt !!!

1 komentarz:

Witam Cię na moim blogu ! Dziękuje bardzo za każdy komentarz. :) Piszcie śmiało co myślicie i co uważacie ! :) Pozdrawiam Liwka