środa, 16 kwietnia 2014

Wielkanocne jajka

Tak jak obiecywałam, sama się nie spodziewałam, że tak szybko, ale dodaje post. Wszystko za sprawą blogerki Kuchenne Fascynacje, która zainspirowała mnie swoją notką do wykonania przepięknych jajeczek. Najlepsze w nich jest to, że mogą wyglądać naprawdę barwnie, różnorodnie a zarazem stylowo. Ja z uwagi na to jakie miałam serwetki pod ręką, zrobiłam je folklorystycznie-wiosenne :)







Do wykonania jajeczek będą potrzebne:

  • serwetki zdobione, kolorowe, jakie tylko sobie wymyślicie lub macie pod ręką
  • jedno białko
  • pędzelek
  • jajka

Po wstawieniu jajek do gotowania, bierzemy serwetki i rozdzieramy je ręcznie na kawałki ze wzorami, które chcemy uzyskać na jajku. Na początek lepiej żeby były to małe fragmenty, ponieważ jest nam je wtedy łatwiej przyklejać. W zalezności od tego jakich używacie serwetek, jeśli macie na przykład takie 3-warstwowe, to rozbieramy je na części, tak aby uzyskać tą ostatnią warstwę na której jest wydrukowana grafika. Następnie rozbijamy jajko i wlewamy białko na talerzyk, tak aby było nam łatwo zamaczać w nim pędzelek. Po ugotowaniu się jajek, zalewamy je zimną wodą i czekamy aż wystygną. Po ostygnięciu wycieramy jajka z wody i bierzemy się do pracy. 

Przykładamy fragment serwetki do jajka, zamaczamy pędzelek w białku i starannie od środkowego punku naszego fragmentu pokrywamy papier białkiem do zewnątrz. I powtarzamy z kolejnymi kawałkami. Pilnujemy naszego jajeczka czy pod przyklejanymi fragmentami nie pozostało powietrze. Jeśli widzimy, że gdzieś zrobił się bąbelek, warto przeciągnąć delikatnie  pędzelkiem powietrze do zewnątrz.
Po obklejeniu całego jajka, pozostawiamy je do wyschnięcia. 

Można też spróbować przykleić całą serwetkę, ale to już opcja dla bardziej zaawansowanych. :) Wtedy dokładając całą serwetkę do jajka, odrywamy końce, które nam odstają. Przyklejamy a następnie dziurę, która pozostała, przykrywamy osobnym fragmentem.











9 komentarzy:

  1. Dobre, zwłaszcza motyw wykorzystania ozdobnych serwetek. Jednak musisz wiedzieć, że istnieje też modelarski jajeczny motyw ^^ http://marchewa-modelarstwo.blog.onet.pl/2009/04/11/easter-egg/
    Kto wie, może kiedyś razem zaniesiemy takie pisanki do święcenia...

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne Ci wyszły. Cieszę się,że Cię zainspirowałam :)Ściskam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, Twoje bardzo mi się spodobało ze względu na serwetkę jakiej użyłaś !!! :)

      Usuń
  3. Wprawdzie nigdy nie robiłam takich jajek ale zainspirowałaś mnie i chyba pobiegnę zaraz do kuchni zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie ! Niech wszyscy podają dalej, a koszyczki w tym roku będą wygladały naprawde barwnie !!! Jak zrobisz, to bardzo chętnie zobaczę jakąś sesje Twoich udekorowanych jajek :)

      Usuń
  4. Piękne są! Szkoda,że dopiero teraz je znalazłam,bo spróbowałabym takie zrobić. Ale to nic, wypróbuję na przyszły rok :)

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię na moim blogu ! Dziękuje bardzo za każdy komentarz. :) Piszcie śmiało co myślicie i co uważacie ! :) Pozdrawiam Liwka